söndag 25 mars 2012

Men var har ni varit...

... i hela mitt liv?! Jag menar förstås randiga krokusar!
Tidigare har jag bara haft enstaka krokusar här och där i trädgården och de gav ingen direkt mersmak. Men förra våren köpte jag ett par krukor randiga och plötsligt förstod jag att jag inte kunde leva utan en krokusmatta! Och nu är den påbörjad!

Sällskapskatt!
Vädret är ganska växlande, de dagar solen lyckas komma igenom dimman är det helt underbart. Men när den inte gör det är det 6-7 grader och lite fuktigt, brrr. Men å andra sidan är man då tvungen att jobba på ordentligt för att hålla värmen, vilket är bra för kompostutgrävningen som jag håller på med.
Nu hoppas jag på en fin vårvecka med mycket sol så att påskliljorna kommer igång lagom till påsk!

18 kommentarer:

  1. Mmmm så härliga vårbilder, kan nästan känna den härliga jorddoften :-) Jättefint med randiga krokusar!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå börjat gilla de där strimmiga ....särkilt sen jag börjat fotografera mer.Då ser man dom på ett annat sätt :-)
    Ser fram emot att du visar bild på ditt "värsta enkla påskpyssel" ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Jag säger detsamma - ena riktiga snyggingar som man vill ha mååånga av. Superläckra bilder på både krokusar och kisse.

    Det var jättemysigt att ha dig här och jag kunde inte hålla mig från att börja gräva....får se bara vad jag ska plantera...

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Jag säger detsamma - ena riktiga snyggingar som man vill ha mååånga av. Superläckra bilder på både krokusar och kisse.

    Det var jättemysigt att ha dig här och jag kunde inte hålla mig från att börja gräva....får se bara vad jag ska plantera...

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera
  5. Oooooo, så läckra krokusar! Och söt kisse.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  6. Konstigt, men jag kom just på att jag också vill ha en matta av randiga krokusar...;-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  7. Gillar de randiga jättemycket... vilken fin katt:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Randiga har varit mina favoriter sedan jag var liten men inte ofta har jag hittat lök.

    SvaraRadera
  9. Jag vill också ha en matta av randiga krokusar:)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  10. Fina! Och de sår sig själva rätt snällt, här har de exapanderat en hel del alldeles på egen hand. kram Sophia

    SvaraRadera
  11. Hej Katarina!
    Jag heter Lena Stadler, jobbar som reporter på Sydsvenskan och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig angående din fantastiska trädgård. Jag hittar inga kontaktuppgifter till dig, så jag hoppas att du istället vill kontakta mig på 076-545 60 61 eller lena.stadler@sydsvenskan.se.

    SvaraRadera
  12. Det var en vacker Krokus!
    Mariana

    SvaraRadera
  13. Så klart man måste ha en randig krokusmatta :-))

    Åh, åh, åh..... så vårligt fint med dina soliga krokusar, mmmm........

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  14. Ja, krokus er fantastiske med alle de farver og striber.
    VH Nina

    SvaraRadera
  15. Jaha, det visste jag ju inte att jag saknade ens! Randiga krokusar... klart de måste upp på införskaffningslistan.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Ja jag vill också ha randiga krokusar i massor...så snyggt!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  17. Jag gillar krokusar, men finast var ändå katten :-)

    SvaraRadera
  18. Que preciosidad de blog!!
    Unas fotos fantasticas!!
    Yo he tenido un gatito muy parecido, que recuerdos!!
    Un fuerte abrazo desde la isla de Menorca.

    Veronica.

    Los Mundos de Nika Vintage.

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina