torsdag 31 januari 2013

Januaris sista dag...

... och minsann, idag hittade jag äntligen min januarifavorit!
Snön försvann igår natt och nu är det 5-6 plusgrader. Och himmel vad jag blir uppiggad av plusgrader! Att kunna gå en sväng i trädgården och leta efter små uppstickare gör underverk för mitt humör.
Men, som vanligt är underbart kort; i helgen lär det bli kallare igen så det gäller att passa på.

Tack för alla kommentarer, det är alltid lika underhållande att läsa! Och trevlig helg när det blir dags!

15 kommentarer:

  1. Åhhh, vilken trevlig upptäckt i rabatten.
    Här vräker snön ner och snödjupet är ca. 60cm så än är det läääänge innan jag ens anar någon rabatt :=)

    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Nej, min titta! Så underbart!
    Ingen barmark hos mig, men ljusa eftermiddagar! Gott så!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhh så ljuvlig! Måste kolla om mina små solar bakom körsbärsträdet också är på gång.

    Jedrans så irriterande med ohyra.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Ja minsanten om ikke også du har gule venner i haven, der stikker hovederne frem. Sikke hyggeligt med så enslydende indlæg vi idag har på vores blogge, selvom vores haver ligger et stykke fra hinanden.

    Dejlig aften fra
    Katinka

    SvaraRadera
  5. Men hallå, du kan ju inte ha blommande sötnosar redan i januari!!!Det är orättvist:))

    SvaraRadera
  6. Oj! Jag får nog ta en runda imorgon bitti för att se om något kommit upp än =)

    SvaraRadera
  7. Vilken sötnos. Så härligt uppiggande.
    I dag har vi haft +6,1, men nu har temperaturen sjunkit under nollan igen. Trist.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Men så fin! Helt underbart vårtecken :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Precis sådär kände jag det idag när jag gick på knoppjakt här hos mig. Även jag vaknar till liv när det blir plusgrader :-) Så fin din lilla vintergäck är - du får bädda ner den i lite löv inför den stundande kylan.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken liten goding! Här har de inte tittat upp ännu, finns i skuggigt läge.
    Men visst är det skönt att snön är borta, nästan helt! Vill inte ha mer...men vet om att det nog händer...?
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. En välkommen uppdykare förstår jag!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  12. Njut så länge det varar!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Oh nej, de hade jag glömt bort! Har inte satt en endaste vintergäckslök!
    Trauma!
    Hoppas jag kommer ihåg det till hösten....
    Kul att få se de små solarna hos dig iaf.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Härligt! Fin bloggar, kul att hitta hit. Kram

    SvaraRadera
  15. Har tittat på din sida för första gången! Underbara inspirerande bilder! Den (fula?) trappan har du då dolt väl! Jättefint! Tack så mycket! :) Katarina

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina