fredag 4 maj 2012

Vårgrönt

Det är jätteroligt med vårens blommor men det är det vårgröna jag uppskattar mest
trädgården blir så vilsam av allt det gröna, man slappnar av.
snart blir jag nog sugen på att börja klippa
och det är vilsamt det också för jag klipper bara när jag har lust
men solfjäderslönnen får nog vara i fred för saxen
Gräsen brukar höra sensommaren och hösten till 
men blomställningarna på carex-gräsen är ju riktigt dekorativa så här i motljus.

Det har blivit betydligt svalare nu men det är bara bra så man hinner njuta. 
Första sparrisen skördade vi strax före Valborg, mums!

Trevlig trädgårdshelg!

14 kommentarer:

  1. Så vackra bilder!! Du har en underbar trädgård.
    Ditt torn är så jättesnyggt tycker jag, får man fråga om bredden i botten, och höjden på det?
    Oooo, solfjädrerslönnen var en riktig snygging.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med det skrira gröna känns så fräscht :-)
    Hoppas bara att ingen snö kommer med kylan nu...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid så härliga bilder som du visar. Och vackra miljöer. Du inspirerar verkligen.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Klipper du buxbomen innan midsommar ellerär det bara en myt att man inte ska/bör göra det?
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. så vackra bilder.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart med det gröna. Ligusterkloten är sååå fina och peppar, peppar så ser ju buxbomarna fina ut också.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen dina bilder och håller med om att det är ljust gröna man vill åt på våren :)

    Precis som AnnCharlotte ovan, undrar jag när du ger dig på buxbomen med saxen. Mina klot ser ut som små troll nu, men jag har inte vågat klippa i dem än.

    Tack för en inspirerande blog!

    SvaraRadera
  8. Superfint...håller med dig att det just nu det är härligt, man vill nästan stanna tiden och njuta men jag saknar värmen utan blåst. Ja måste sätta igång och försöka göra liguster klot som du men det känns som det är en evighet till att jag ska få tid till det.

    kram Anna
    Hoppas vi ses snart

    SvaraRadera
  9. Hej Katarina!
    Intressant att läsa om dina erfarenheter av olika bb-alterantiv. "Experterna" på SLU har ju avstått från att rekommendera den japanska järneken av flera skäl och jag håller med om att den inte ser rolig ut. Har du någon erfarenhet av dvärgtry? Ser lovande ut tycker jag. Jag vet inte hur det gått på Norrviken. Vad jag vet behandlar de förebyggande så det kan nog ta flera år innan man säkert vet hur det utvecklar sig. Jag lovar skriva om det så fort jag hör något. Varma hälsningar Eva

    SvaraRadera
  10. Du har en sån fantastisk trädgård, kommer du ha öppen trädgård någon gång i sommar? Jag skulle så gärna vilja se den "live". Hej från Jennie!

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina