måndag 10 juni 2013

Oj vad skoj!

Nu märks att det är sommar på riktigt. Underbart soligt och varmt vädret, men det märks lika mycket på de supertrevliga trädgårdsbesöken. Senaste veckan har jag haft besök av bl a  Skogseva/Vardagsdagbok från en trädgård, Prästgårdseva/Bakom häcken, Anna-Karin/Landet Krokus, Helena/Bland rosor och bladlöss och Hanna/I Tages trädgård.

Det är nog det roligaste med att blogga, alla trädgårdsvänner man får. Himmel vad härligt att få prata trädgård i flera timmar, för det är ju det man vill prata om. Hela tiden. Och speciellt så här års. Jag kan nästan inte tänka på något annat.

Och jag tänker speciellt mycket på flockblommiga växter som jag gärna skulle vilja ha mer av i trädgården. Ungefär som hundkex som är så vackert. Tips på snygga flockblommiga växter, som blommar länge, emottages tacksamt.
En del av mina minipenséer har börjat bli långa och rangliga. Då klipper jag av dem och sätter i vas. Så är de snygga en vecka till.

På söndag har flera trädgårdar i Torna Hällestad (som ligger utanför Lund) öppet, se adresser här:

http://www.trivsamhet.se/

11 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick komma, det var en så fin kväll hos dig! Kul att vi ses igen om bara några dagar! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tyvärr,flockblommigt har jag inget i trädgården att tipsa om.Och alldeles för långt bort bor jag,eller du,för ett besök. Fast det hade säkert varit hur roligt som helst :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt med fint blogg besök, det är så härligt med alla nya vänner man får genaom att både blogga och var aen trädgårdstok.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja du Katarina! Tror nog vi är av samma skrot och korn, besatta av trädgård. Det går inte långa stunder när jag inte funderar på något i trädgården :-)
    Tack för att vi fick besöka dig. Det var en underbar eftermiddag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vad kul med så många besök under samma helg! Jag förstår att du njutit var sekund :)

    Så härligt att träffa människor av samma skrot & korn!

    SvaraRadera
  6. Bara en liten kik....och så en solig tisdagshälsning förstås:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt, härligt, både med trädgårdsbesökare i form av bloggvänner och att värmen äntligen är här! Man har ju dåligt tid att jobba nu, trädgården ropar ju på en hela dagen "hahaha" Kvällarna är ofattbart korta för även om det är ljust riktigt länge så hinner man ju inte alls allt man vill. Ha det gott och NJUUUUUUT / Kram!

    SvaraRadera
  8. Trädgårdsmänniskor är speciella, eller hur!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt att få trädgårdsbesök. Din trädgård är nog en alldeles underbar oas att besöka.
    Penséerna i vas står sig i veckor om man klipper bort det överblommade och byter vatten hyfsat flitigt. Det är min erfarenhet. /Anja

    SvaraRadera
  10. Det var verkligen helt magiskt att ÄNTLIGEN få komma hem till dig och uppleva din fantastiska trädgård. Tack, tack för att vi fick komma! <3
    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Visst är det kul att få besök av andra trädgårdstokiga och bara prata trädgård!!!

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina