torsdag 3 november 2011

April in Paris

Nä, fy vad jag ljuger, men oktober/november i Paris var inte dumt det heller!
Varmt och skönt så att man kunde sitta och njuta på uteserveringarna (min tjocka vinterjacka var klart överdriven, pust vad varm jag blev)! Mest förtjust blev jag i Louvrens trädgårdsbokhandel (så klart!), som ligger precis vid ingången till Tuilerierna.
Och jag hittade en bok om min nya trädgårdsfavorit Nicole de Vésian, oh la la vilken trädgård!
När jag nu tittar på den här bilden som jag valde ur boken får jag en déjà vu-känsla (ja, jag har ju varit i Frankrike), och mycket riktigt; i ett inlägg jag gjorde i oktober förra året har jag valt samma vy, se här! Jag verkar ju i alla fall vara ganska säker på vilken trädgårdsstil jag gillar, och det skånska klimatet är ju till förvillelse likt det i Provence så det ska nog inte bli några problem att härma det...eller???

7 kommentarer:

  1. Låter som en toppenresa. Vet du om Vésians trädgård är öppen för allmänheten?
    Det ser urläckert ut (din också förvisso).
    Eva

    SvaraRadera
  2. Det är ju på bilden i boken precis som om fotot vore taget i din trädgård! Jag tror, det är hon som härmat dig!! ;-) Men det är tillåtet, så ingen skulla över Nicole!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med en Paristripp... Jag har också läst och studerat bilder från N Vs fina trädgård... gillar verkligen! har för mig att trädgården är med i franska motsvarigheten Öppna-trädgårdar någon gång per år.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Jag tror du redan har kommit en bra bit på vägen......
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Påminner onekligen om din trädgård... kul med bilden:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Paris Paris...Å, det var länge sedan! Underbar stad och underbar trädgård där! Liksom din egen! :)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  7. Skønne Paris! Nej ingen tvivl om din havestil og den bog er fantastisk - den står på min ønskeseddel til jul:)

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina