lördag 27 november 2010

Echeveria

... är det en "julväxt"? Jag tycker den är fin året om, men nu kan man köpa den överallt, bäst att passa på! Hursomhelst hade jag tänkt göra en adventsplantering med fyra ljus och echeveria runt om. Men den blev lite väl stor och klumpig så jag gjorde två små, lite mer lättplacerade, skålar istället.



Jag får tänka ut någon annan adventsljusstake, hmmm... Jag ska se om jag får några idéer på torget i dag, där brukar finnas en del växter till hyfsade priser. Hoppas bara torghandlarna inte tycker det är för kallt och stannar hemma!

10 kommentarer:

  1. Gulligt:)
    Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
  2. Jättefint, det gillar jag! Hoppas du hittade något på torget, det är mysigt att gå på torget, har jag gjort hela min uppväxt.. ha en fin helg/Sophia

    SvaraRadera
  3. Det blev jättesnyggt tycker jag. Du har verkligen en fin trädgård. Jag tycker mycket om det formklippta.

    SvaraRadera
  4. Kul med nått annat än de vanliga julblommorna.Bra ide'.
    Kram fr.mig

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefint...jag har också tagit lite av mina taklökar ute och satt i mossan, det är så kul med lita annat.... jättemysigt.
    Kraam och ha en bra 1:a advent
    Malin

    SvaraRadera
  6. Hej fina du!
    Himla fint! Stod och höll i några jag också i går men jag lämnade dem ... Dumt så här när jag ser hur fint du har gjort... Det blev ett gäng hyasinter i stället och (ännu) en amaryllis... :)
    Kramkram!

    SvaraRadera
  7. Jisses så fint, mycket snyggt. Snygga svarta krukor.....då får vi se om vi springer på varndra på stan idag.

    Ha en skön första advent
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så söta! Torghandel lät trevligt. Blir nog inget med julskyltning för min del...jobbar:(
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Gillar också Echiveria, men har haft svårt att få tag på det för att göra snyggt nu till advent. (Kanske för att du köpte alla:))).
    Önskar dig en superskön adventssöndag!
    Camilla

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina