fredag 10 september 2010

Slottsträdgården...

..i Malmö är ju jättefin! Varför har jag aldrig varit där förut??? Igår kväll blev vi hur som helst guidade runt i trädgården av trädgårdsmästare John Taylor. En mycket givande rundvandring, John är superkunnig och väldigt underhållande!

De här ligusterkloten var förstås det första jag fotograferade, är jag månne helt besatt av klot???

Snygg kål! Palmkål borde man ha i rabatten. Kolla på trädet hur det blåser, usch vad jag frös, är det dags att plocka fram den fodrade jackan??

Japanska trädgården

Åh nej, inte ännu mera klot...

Puh, lite gräs som omväxling

Mer gräs och lite blommor också

John pratade mycket om alla vårblommande lökarna (tusentals!) som finns i trädgården, det måste vara spektakulärt på våren, jag får åka tillbaka då!

6 kommentarer:

  1. Kul att du delade med dig av ditt besök.
    Tror nog att du kanske gillar klot ganska mycket, och efter att jag började följa din blogg så ska jag säga att jag går i klottankar också.
    Gick idag och jämförde buxbomar på trädgårdscentret och drömde om härliga klot alaKatarina.
    Gräs gillar jag skarpt just nu också, så jag uppskattar de bilder du tog. De vajar så fint i vinden, sen kan man ju njuta av dem ända in i vintern.
    Gräs och boll... fiiiint

    SvaraRadera
  2. Har tänkt många gånger att vi skulle åka dit men det har aldrig blivit av. Skärpning! Fiket ska ju vara supertrevligt också.

    Härliga bilder du visar. Jag är också galen i klot och dessutom är det så att dom gör sig så himla bra på bild.

    Önskar dig en skön helg,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Wow vilken trädgård!! (Blev dock mest impad av din egen - gräs och formklippt - I love!) Du har kommit dit jag vill! (Fast för oss handlar det om 3500 m2....) Här ska läggas i blogglista!

    Trevlig kväll!
    S.

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken fin trädgård du har. Ja, slottsträdgården är också ok men din egen...wow! Bollarna och gräset och kullerstenen...! Jättesnyggt!!
    Jag följer dig!
    Ha det bra! Lotta

    SvaraRadera
  5. Instämmer med alla ovan.... Slottsträdgården verkar jäääätttefin... och det skulle vara riktigt trevligt att få höra John Taylor berätta om den..... Men, din trädgård är något i hästväg.... Och gillar man formklippt och grönt... är man såld direkt.... :-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. replica bags aaa quality gucci fake e5b99a6z56 replica bags korea 7a replica bags meaning investigate this site q2k41u1m90 replica bags aaa click here to read r5y00g4x03 replica gucci replica bags aaa

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina