lördag 9 oktober 2010

SOL

Ett sånt fantastiskt väder vi har idag! Sol från en klarblå himmel och varmt och skönt! Jag har legat i solstolen och njutit i flera timmar, tänk så bra man har det! Det här är verkligen höst i min smak. Tur att vi inte har tagit in solstolarna än!!!

Så här ser det ut i trädgården idag:






Mycket ser ganska hyfsat ut fortfarande. Hostorna har dock börjat sjunga på sista versen, men en del av dem är snygga då med. Hagtornshäcken mot gatan och bokhäcken mot grannen har börjat skifta färg. Jag ser en del skador på buxbomen (bruna blad), som jag tror beror på värmen och torkan i somras. Men förhoppningsvis repar de sig.

Igår hade jag roligt besök i trädgården! Det var Anna med bloggen Godastunder & Tokiga Ideèr, Maria med bloggen Almbacken och Marias svärmor! Vi har aldrig träffats förut (utom i blogglandia förstås!) men hade så klart jättemycket att prata om direkt! Snart hoppas jag kunna hälsa på i deras trädgårdar!

16 kommentarer:

  1. Hi, hi, hi..jappp, det blev lite samma där ja...

    Du är sååå välkommet hit. Så kul att träffas igen.

    Ha en skön lördagkäll!


    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken skön dag i en fantastiskt fin trädgård du verkar ha haft! Kul med besök, förstår att ni hade mycket att prata om. Det måste vara underbart att strosa runt i din trädgård...

    Kram,
    S.

    SvaraRadera
  3. Det är så fint, så fint hos dig! Blir sugen på att springa ut i mörkret o gräva upp gräsmattan och gräva gångar och flytta planor.

    Undrar vad maken säger då när han kommer hem från Stockholm... ;)

    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Så himla fint du har det, dina buxbom är ju helt magiska!
    Ha en finfin söndag,
    Lydia

    SvaraRadera
  5. Det ser jättefint ut i din trädgård...nu ska jag titta på det andra inlägget fråndin trädgård ;)))

    SvaraRadera
  6. Att ha fått ligga i solstolen och njuta i flera timmar låter helt underbart :=)
    Själv har jag krypit på alla fyra och plockat löv bland stenarna i dammenkanten.

    Du har en fantastik vacker trädgård, gillar dina klot enormt.

    SvaraRadera
  7. Himla kul att kunna träffas så där och se varandras trädgårdar i helhet. Inte utan att man blir lite avis.
    Skrattade för mig själv när jag såg er båda på bloggrullen med nästan samma foto. Blev för ögonblicket lite smått förvillad. Vem är vem och vad pågår? Hi hi...
    Trädgården din är väldigt vacker och jag fullkomligt älskar din bulliga stengång.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk trädgård ni har! Där ligger man ju i lä. Hit kommer jag gärna fler gånger, extra skoj när man upptäcker bloggar i sin närhet. Hoppas solen tittar fram ur dimmorna idag och bjuder på ännu en härlig höstdag / gittan

    SvaraRadera
  9. Ohh Katarina vad eran trägård är så fin!
    Trodde du att jag glömt dig?
    Icke så nicke.. men tiden räcker inte till ibland.
    Tror att det är fint hos dig vilken årstid som helst.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. WOW.... Alltid såååå vackert hos dig!!!! Säger som Annika: det finns nog ingen tid på året som det inte är fint hos dig..... Lyckos Anna och Maria som fått komma in i din sköna gröna värld av formklippt och annat vackert......

    Tack förresten för svaret på mina frågor.... Visst är det lite knepigt att veta hur man gör med 'svar'. Jag brukar oftast svara direkt hos den som frågat, och ibland också i en kommentar på bloggen.... Men alla göra lite olika.

    Buxbollarna köpte jag på Blomsterlandet.... nästan gratis - eller hur!!!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Fantastisk trädgård! helt i min smak...

    SvaraRadera
  12. Vilken jättefin trädgård du har, hade varit roligt att se den vid tillfälle!
    SOL var det härmed både i går och idag, helt underbart.
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  13. Din trädgård är helt fantastisk. Jag bara älskar dina gångar, speciellt kullerstenen.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Det var en lekker trädgård du har! Jeg ante ikke liguster klot kunne bli så flotte! Jeg har lagt din blogg til min bloggliste og håper det er OK, for din blogg kommer jeg til å følge! :-D
    Ha en riktig fin høstdag!
    Mange hilsen Stein

    SvaraRadera
  15. Nej, håller inte med dig, det ser verkligen inte ganska hyfsat ut det ser FANTASTISKT ut!!!
    /Ruben

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Svar: Jag klippte ner, men bara stänglarna, och det är inte alla plantor som blommar om.
    /R

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina