torsdag 14 oktober 2010

Tjugoen sorters...

…gräs och bambu har jag nu. Nämen oj då, har det blivit såå många! Hur gick det till???


Gult hakonegräs, en favorit!

 I somras bestämde jag mig; nu får det inte bli fler. Inga fler växter alls faktiskt… Så jag sa till maken: nää, nu har vi så fullt så nu måste vi införa totalt plantstopp, inga nya växter får köpas (precis som om det var han som släpade hem alla växter…). Hur trodde jag att det skulle kunna funka?! Det gick två dagar... sedan hade en plantskola i närheten halva priset på alla perenner... ja, så var det ajöss och goodbye med det plantstoppet, det känns sköönt!

Men Pipen, vad gör du där uppe?!

Jag tror jag måste återkomma till gräs och bambu en annan dag, andra vill ha uppmärksamhet...
Tack för alla kommentarer och glada tillrop, uppskattas mycket!

13 kommentarer:

  1. Hahaha jag tror att jag måse ut och räkna mina, dock kan jag lova att jag inte slår dig, många av mina är av samma sorter....men visst är dom härlga och speciellt just nu i den ståtliga blomminingen.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Imponerande, jag har inte ett enda gräs eller bambu, ännu, tycker det är jättefint.
    Tack för kommentar hos mig:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos i trädet! Ser fram emot att lära mer om gräs. Har bara ett och det tror jag har dött...
    Ha det bra,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Rikedom!! Har inga gräs, men fick en bambu som står i en kruka. Hoppas verkligen att den klarar vintern, vet inte var jag vill ha den än... Gräsligt många gräs finns också på önskelistan! Det vore såå himla kul att få se din trädgård någon gång:)

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  5. Fnissar igenkännande och blev tvungen att läsa högt för maken ... ;) Han har hört samma sak måååånga gånger. "Nu är det fullt i rabatterna" Jag brukar försöka komma undan genom att gräva nya, större rabatter.. ;)

    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Ja inte vet jag hur växterna kommer hem och ner i rabatterna???
    Vi har också haft frost fast det tog inte sår hårt så det blommar lite till här.
    Söt kise... klappa honom från mig
    Ha det gott
    oc lycka till med övervintringen
    Annika

    SvaraRadera
  7. Där ligger jag i lä med åtta sorter...
    Hakonegräset tycker jag är så fint...

    SvaraRadera
  8. Hi, Hi, hi plantstopp, vad är det? Måste en planta flytta hem till en, så måste den.

    Det där Hakonegräset är inte dumt....och kissen, randiga "bonnakatter" är finast tycker jag.

    Jag satte mina höstanemoner förra hösten, några i våras också. Dom står i helt ny jord ovh jag har gödslat dem. Har dom fått mycket vatten? Svårt att säga denna sommaren men så fort dom sett lite ledsna ut har jag vattnat. Hyfsat regelbundet eftersom allt är relativt nyplanterat.

    I morgon bär det av på hotellvistelse i storstaden, Malmö...

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  9. Jag älskar gräs men så många sorter som du har det har jag inte. SDe som är jättefina klarar sig inte här hos mig.
    Ja när det är halva priset så får man ju två för samma pris så det kan man ju inte missa.

    Ha en riktigt fin helg

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  10. "Ingenting är så ombytligt som en kvinnas nej". /Vittorio de Sica

    Verkar stämma! ;-)
    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  11. Finns det hjärterum så finns det stjärterum... speciellt om det är halva priset.
    Hakonegräs har stor hafaktor, vill ha, vill ha. Bara älskar dess form och färg.
    Vilken söt kisse du har. Mjau!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Fniss.... Dessa plantstopp vi alla verkar ha emellanåt.... Varför försöka lura sig själv.... ;-))) Ahhh..... ser fram emot att få höra mer om dina gräs... Älskar gräs, även om jag inte har särkilt många alls... Gräs kan man inte ha för mycket av... passar till allt också gör det....

    Kissen är jättesöt... Har ingen katt, men desto fler grannar har.. så emellanåt känns det ändå som att vi har en då dom väldigt gääärna besöker vår gamla trädgård som huserar flertalet musgångar..... (skulle gärna ha en katt......)

    Kram på dig Katarina!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  13. Oh, jag älskar gräs, skulle kunna ha många fler än de fåtal jag har. (Dessutom tycker jag fortarande att jag har en alltför stor gräsmatta). Fin katt har du också.
    Ha en härlig helg. Kram

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina